jo. nu ska vi se. idag fick jag ytterligare ett brev från sj, vilket gällde hemresan från jennifer i början av februari. skulle varit hemma halv två, dök väl upp först vid halv sju. yihhooo, då var jag lycklig, eller inte... tror ni jag fick nån ersättning då? nää! för det va inte deras fel, det va västtrafiks (som stod för anslutningståget på en sj-biljett..). så då ringde jag och klagade. jag klagar aldrig, är alldeles för slö för att ta tag i att ringa till saker eller lämna tillbaka saker som är dåliga. men de här biljetterna höll på att pajja min helg, och dessutom hade jag betalt sjukt överpris för dom. men jag ville inte missa min bästa väns tjugiårsdag, såklart. dessutom stör det mig något otroligt att hon som "gjorde om" biljetten på resebutiken i göteborg gav mig blanketterna och sa du kommer få ersättning för det här. fuck her, det fick jag ju inte alls det. fick vänta tre månader bara, för att sj bytt datasystem. detta påpekade jag med för tanten jag ringde till. hon sa då att jag få söka restidsgaranti hos västtrafik, men jag har ju inga biljetter kvar? då säger hon att hon kan skicka dom så jag kan göra en ny anmälan, fast hos västtrafik. jag sa att hon kunde skicka dom, mest för att skapa arbete och jävlas lite. ett tag tänkte jag kräva tillbaka portot för att jag ens skickade in biljetterna, det var ju deras personal som sa att jag skulle skicka in det? dessutom tvivlar jag väldigt starkt på att västtrafik har någon lust att ta hand om en restidsgaranti från början av februari nu, i början av maj.
funderar på att ringa sverker, han skulle gilla min story.
så, nu har vi varit lite irriterade idag med.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
schyrra, ring Sverker!!! :D
SVERKER SVERKER SVERKER!! :D *Pliiiiis*
Skicka en kommentar