lördag 14 februari 2009

information jaa..

kul att man får reda på idag att farfar blivit hundbiten förra helgen. ingen fara i och för sig men man börjar undra om vem som ska få ha hund i och med att samma hund även anföll pelle (f&f:s hund) en gång när han levde. http://www.nt.se/finspang/artikel.aspx?articleid=4838895 sen äre som vanligt när det hänt nåt med farfar, man pratar inte om det.

gick upp och tittade på skidskytte i morse, såg ju bra ut vid första skyttet..mindre bra vid andra?..och hyffsat bra vid slutet i alla fall.

tokfint väder även idag, så tänkte ge mig ut en sväng efter herrarnas skidskytte. hoppas det håller i sig nästa vecka när det vankas skidåkning på måndag och milkoloppet på onsdag. har fått löfte om välvallade skidor så jag kan åka klassiskt den här gången. fick dessutom några lovande(?) ord från hans om att jag hade så pass mycket teknik att jag kunde åka den rundan vi ska ge oss ut på i övermorgon:) kan bli intressant. milkoloppet kan också bli intressant för "medhjälpare speaker", dvs jag. jag ska stå med komradio å ropa till hans vem som kommer i kurvan så han kan tala om det för publiken. äre jag som är kommentator nästa elleeeer?

för övrigt var det nog bra galej på albert igår. hahaha. kul att man får va med på ett litet hörn ändå, ett par mil ifrån:P

Inga kommentarer: