söndag 15 februari 2009

vm-guuuuuld och blommor


(bild från sr.se)
jag är glad att jag hade satt väckarklockan på ringning i morse! skidskytte är nog tusan en av mina favoritsporter, det är så spännande! grattis helena jalle fall! å vm har ju bara börjat..

jag har problem med mina blommor. kolla den till höger, hur fin som helst. men den till vänster då? de är köpta samtidigt, när jag flyttade till karlstad, och vattnade likadant? fattar ingenting. det fick mig att skicka ett sms till min mamma "kan du komma och hälsa på snart, mina blommor behöver det:)" tilläggas ska att mamma skrev in i min almanacka när jag skulle vattna blommorna de första veckorna när jag flyttade till växjö. dessutom köpte hon mig en pytteliten vattenkanna som mer var tänkt som dekoration i blommorna, som jag kunde använda och måtta med.

den här däremot, den är jag kung på! den köpte mamma till mig när jag flyttade till växjö, wo! imponerad av mig själv. jag tror dock stackarn behöver en ny kruka:)
nu blire herrskidskytte, sen promenad i solaaa innan det så småningom är andra åket i slalom och finspång-visby!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ganska uppenbart vad som är felet! Den saknar wirre! :)

Mern skämt o sido, prova att göda den med gödning för krukväxter samt plantera om den, den ser ut att behöva det.. :)