fredag 27 februari 2009

lågt övertryck och dyrt(?) kaffe

nu väntar jag på att mamma ska göra potatismos till mig innan jag åker till värmland. det står man sig bra på under natten på statoil. hon tog precis övertryck på vänsterarmen...jag har bara strax över 1oo å då äre inget konstigt att jag blir lite konstig säger mamma. gött att ha belägg för att va konstig:)

sen bönor, sofi och hanna främst, kan ni ju inte påstå att tre kronor för en kopp kaffe är dyyyyrt! förhelvete liksom. karlstad universitet tar gladeligen ut en tia av de som vill fresta med en kopp från gläntan. de få gånger jag själv tar en kopp brukar jag köpa en ekologisk kopp som dessutom har fair tradestämpel, för 8 kronor i automaten.

har nu fått förklaringen av den förstnämnda bönan att hon är van vid gratis kaffe på coopet, och det kan jag väl godta till viss del då det blir en omställning att helt plötsligt behöva betala för sig. hon fortsätter med att hon aldrig har pengar uttagna. jag hetsar tillbaka om att hon alltid har massa skit (läs: småpengar, godis, lypsyl) i fickan. därefter vägrar jag höra fortsättningen för det blev nån karl inblandad. slut på diskussion:)

förresten såg jag perssons pack på tv i morse. fick mig att tänka på en gammal skiva pappa hade(har?), äkta hjärtan utvigen 1991. därpå finns nämligen "tusen dagar härifrån", vilken kan va den bästa låten nånsin. här är den med per och en annan favorit, jakob hellman (inte drogpåverkad) lissom.

Inga kommentarer: